25 Şubat 2011 Cuma

Yaslı Gittim Şen Geldim: Kıbrıs

Bellapais Manastırı
St.Hilarion Kalesi
Mavi Köşk (Kaçakçının Köşkü)
Dipkarpaz Köyünde Kahve Molası
Karpaz Eşekleri’nin Panaromik Görünümü
Apostolos Andreas Manastırı
Dünyaca Ünlü Altınkum Sahili (Caretta Caretta’ların Yumurtladıkları Sahil)
Makaryos’un Sarayı (panaromik Görünüm)
Boğaz Şehitliği
Barbarlık Müzesi
Yeşilhat Sınırı ve Ara Bölge’nin Görünümü
Ledra Palas Oteli ve Sınır Kapısı
Cumhurbaşkanlığı Sarayı
Tarihi Girne Kapısı
St.Barnabas İkon ve Arkeoloji Müzesi
Glapsides Plajında Yüzmek
Mağusa Kalesi ve Venedik Surları
Lala Mustafa Paşa Cami (St.Nicholas Katedrali)
Vatan Şairi Namık Kemal’in Zindanı
Yasak Kent Maraş
(Girne-Lefkoşa-G.Mağusa-Karpaz-Güzelyurt-Beşparmak Dağları)

Tüm bu güzelliklere birinci elden şahit olmak, endemik bitkileri görmek için elbette Kıbrıs’a gitmeliyiz.

St. Hilarion Kalesine gittiğinizde Mustafa Gürsel’in Historical Sites ve Wild Flowers CD’lerinden almayı unutmayın. Mustafa Gürsel’in kendi çektiği sanatsal resimler ışığında Kıbrıs’ı tüm boyutlarıyla görme imkanı bulursunuz. Mandalina eklenmiş ev yapımı limonatanın eşsiz lezzeti için adresiniz yine St. Hilarion Kalesi olmalı.

Yemeklerden sonra bahçeden toplanmış portakallarla yapılan macundan yiyip, kahve keyfi yapmak içinse Lapta Bölgesi'ne gidilmeli.

Reha hellim peyniri, çay ve Metaxa Seven Star Kıbrıs dönüşünde dostlarınıza ikram etmek için alınması gereken hediyelerdir.

Yaslı gittim şen geldim,
Aç koynunu ben geldim
Bana bir yudum su ver,
Çok uzak yoldan geldim

Rüzgarlardan atım var,
Şimşekten kanadım var
Göğsümde al yazılı,
Gazilik beratım var .

Deniz, deniz akdeniz,
Suları berak deniz
Karşımda yar ağlıyor,
Gideyim bırak deniz
Girne Liman

Bellapais Manastırı

Endemik Bir Bitki 

St.Hilarion Kalesi

Arsenal'in Otobüsü

Mavi Köşk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder