6 Eylül 2022 Salı

Altın postu ne yapacaktık biz? -Yannis Ritsos

 mea culpa / nobodys fault but mine

başımıza gelen şeylerin sorumlusunun biz olduğunu söyleyen,

çevremizde gelişen her olumsuz şey için onu bunu suçlayanların

kulağına küpe olması gereken bir söz.

 

Tekne Kazıntısı

Babam iki tek atınca,

"Hadi seni karpuzlara götüreyim," derdi.

(Karpuzlar Gebze’de oturan kızlardı.)

Annem kızarır, kızar,

"Bey, çocuk daha küçük," diye çıkışır,

mutfağa gider ağlardı.

Babam karpuzlardan anlardı.

-Cevat Çapan

 

Atlıkarınca 

Önceleri terliydi avuçlarımdan kayıyordu

sonra sonra hem alıştım hem sevdim

dedim ki ne iyi bu kadındır gecenin yarısında

etleri var beyaz, gergin sıcaklığı var öp öp ısın

karanlık sokakları kötü lokantaları ısınmış rakıları

düşündüm göğsümden iki düğme çözdüm 

gittim bir ormanı dört ucundan tutuşturdum geldim

burada bana göre bir şeyler vardı

oturdum 

– Turgut Uyar

 

 

We did not ask for this room,

       or this music;

       we were invited in.

Therefore,

because the dark surrounds us,

       let us turn our faces toward the light.

Let us endure hardship

       to be grateful for plenty.

We have been given pain

       to be astounded by joy.

We have been given life

       to deny death.

We did not ask for this room,

       or this music.

But because we are here,

       let us dance.

― Stephen King, 11/22/63

 

Bu odayı biz istemedik,

       ya da bu müziği;

       biz içeri davet edildik.

Madem,

karanlık bizi çevreliyor,

       yüzümüzü ışığa çevirelim.

Zorluğa dayanalım

       bolluğa şükredelim.

Bize bu acı verildiyse

       sevinçten hayrete düşelim.

bize bu hayat verildiyse

       ölümü inkar edelim.

Bu odayı biz istemedik,

       ya da bu müziği.

Ama buradaysak eğer nefes alıyorsak,

       durmaksızın dans edelim.

― Stephen King, 11/22/63

 Yatçılığın sadece iyi yelken kullanmak veya iyi navigasyon bilmeye inhisar etmeyip, temelleri asırlar öncesine varan bir gelenek ve ritüele dayandığı muhakkaktır.

Deniz; “Qui bene amat, bene castigat” bir yandan sevgili bir yandan cezalandırıcıdır.

İnsanın dünyası, dünyanın kendisinden daha hızlı dönüyordu. Yavaşlamanın unutulmakla, durmanın yok olmakla eşdeğer olduğu bir zamandı.

Trend yozlaşma eğilimindeyse en dibin mümkün olan en kısa sürede görülmesi daha faydalıdır.

Birkaç iyi, birkaç da biraz iyi gün, hiç fena değil bu zamanda.

Gecenin suçu yok acılarımız çok karanlık be ustam.

aka is an abbreviation for 'also known as'. aka is used especially when referring to someone's nickname or stage name.,

James Brown, aka the "Godfather of Soul"

Yanlış üslup doğru işin katilidir.



Renoir



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder